Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využitelnost obrazových pomůcek a dalších metod a technik učení pro osvojování vybraných oblastí českého pravopisu žáky cizinci s ohledem na styly a typy učení
Bařtipánová, Petra ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou osvojování vybraných oblastí pravopisu žáky s odlišným mateřským jazykem. Cílem práce je zmapovat, jaké aktivity či metody může učitel využít pro dosažení co nejvyšší zapamatovatelnosti pravopisných jevů u žáků s odlišným mateřským jazykem s ohledem na jejich učební typy a styly. Vyšší pozornost je věnována metodě práce s obrazovými pomůckami. Diplomová práce se zaměřuje na problematické pravopisné jevy vyučované ve třetím až pátém ročníku základní školy, které jsou pro žáky s odlišným mateřským jazykem obtížně zdůvodnitelné. Pro dosažení co nejvyšší kvality výzkumu bylo využito několik kvalitativních metod, konkrétně pozorování, testování a polostrukturované rozhovory s žáky i třídními učiteli. Poznatky uvedené v teoretické části práce tvoří důležité těžiště pro samotné zpracování empirické části. V rámci empirické části jsem zpracovala případovou studii devíti žáků s odlišným mateřským jazykem. Z výsledků šetření vyplývá, že připravené obrazové pomůcky většině žáků pomohly. Během zpracování příprav jsem brala v potaz všechny učební typy a styly, což se mi osvědčilo. I když na druhou stranu ne vždy se dominance typu či stylu ukázala u žáků jako určující. Mimo informací získaných sběrem a analýzou dat obsahuje práce také tři vytvořené přípravy. První příprava...
Nedostatky v psaném projevu
KŘIKLÁN, Tomáš
Cílem práce je postihnout nejfrekventovanější chyby a nedostatky v psaném projevu současných uživatelů českého jazyka. Autor se zaměřuje především na chyby v pravopisu. Jazykový materiál je čerpán z různých typů textů na internetu (kromě internetových diskusí a soukromých příspěvků na sociálních sítích) a na veřejných prostranstvích (výlohy, cedule aj.). Výzkumná část zkoumá nejčastější nedostatky žáků devátých tříd, protože ti mají mít ucelené vědomosti o českém pravopise, ze kterých poté vycházejí i ostatní pisatelé.
K pravopisu českých textů z konce 18. století (vybrané texty J. Rulíka)
Spinková, Stanislava
Příspěvek se věnuje jednomu Rulíkovu vlastnímu českému textu a překladu cestopisu německé provenience. Soustřeďuje se na pravopisné jevy a stupeň adaptace slov cizího původu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.